Snad každý z internetových podnikatelů už se někdy potýkal s problémy, snad každému už se někdy nedařilo vydělávat tolik, kolik by si vydělávat potřeboval. A pokud měl někdo z podnikatelů to štěstí, že se mu podobné problémy vždy vyhnuly, pak to byla nejspíše náhoda nebo důsledek optimalizace pro internetové vyhledávače.
Je prostě holou pravdou, že mohou potíže dolehnout na kohokoliv z těch podnikajících. Ani na internetu, kde je moře uživatelů, si nemůže být nikdo jist tím, že najde dostatek zájemců o svoji nabídku. A to nejen kvůli kvalitě takové nabídky, ale třeba i kvůli tomu, že nemusí být podnikatelův web pro internetovou veřejnost k nalezení. To totiž nezáleží jenom na podnikateli samotném, ale i na vůli nástrojů jménem internetové vyhledávače.
Když chce někdo podnikat na internetu, musí si prostě obstarat web, na kterém by nabízel to, co nabízet hodlá, a internetové vyhledávače by měly zajistit, aby se o takové nabídce dozvěděl celý svět. Třeba v přeneseném a třeba taky nepřeneseném smyslu toho slova. Web by se tedy měl objevovat na předních místech toho, co se nabízí hledající veřejnosti v internetových vyhledávačích.
A co když takový web u vyhledávačů neuspěje? Co když má jisté nedostatky a kvůli nim ho vyhledávače nabízejí tak nevhodně, že o něj nikdo neprojeví zájem, případně ho ani nenabízejí? Pak je nezbytné zajistit takovému webu optimalizaci pro internetové vyhledávače, tedy jeho vylepšení, které mu zajistí lepší pozici ve vyhledávačích, a tedy i větší automatickou návštěvnost.
Jenže je jasné, že není optimalizace jako optimalizace. Ta se dá dělat kvalitně i nekvalitně, odborně i laicky. A je pochopitelné, že má-li si podnikatel vybrat, kdo mu zajistí SEO – agentura nebo nějaký amatér – měl by vsadit na profesionály. Protože u těch sice ceny SEO nemusí na první pohled potěšit, ale výsledek nakonec stojí za to.