Search Engine Optimalization označuje optimalizace webu pro vyhledávače. Cílem je lepší pozice webové stránky ve výsledku v internetových vyhledávačích. Je však důležité si uvědomit, že SEO je nástroj, jenž může velice úspěšně pomoci kvalitnímu webu.
Optimalizace webu pro vyhledávače zahrnuje hodnotné zpětné odkazy, texty, korektní vyplnění meta tagů, volbu a hustotu použití klíčových slov. Ohledně klíčových slov je zapotřebí se zabývat i tím, jak vysoká konkurence je ve vašem oboru. Jestliže je mnoho webů, jenž nabízí zcela to samé co vy, pak právě lze zdolat konkurenci tím, že vaše webová stránka bude lépe optimalizovaná. Výsledkem bude, že návštěvníci či uživatelé navštíví váš web a ne konkurenční.
Důraz je zapotřebí klást na klíčová slova. Týká se každé stránky vašeho webu. Důležitá je promyšlenost. Pokud máte web s velkým počtem stránek, je nutné dodržet základní praktiky a vést koncentraci na to, abyste měli kvalitní obsah v co možná největší míře.
Návštěvnost webu
Odkud přicházejí návštěvníci na webové stránky? Ideální je, aby lidé znali přímo vaši adresu. S tím, že když budou potřebovat vaši službu či produkt, tak navštíví vaše stránky a najdou to, co potřebují. Toto lze učinit prostřednictvím lukrativní domény nebo dojde k tomuto faktu časem, kdy lidé budou znát a vracet se na váš web.
Druhým zdrojem v rámci přivedení návštěvníků na vaše stránky jsou ostatní stránky na internetu, které odkazují na váš web. Jedná se tak o kvalitní zpětné odkazy. Mezi nejznámější náleží samozřejmě návštěvnost směřující z vyhledávače. Jedná se o jeden z nejdůležitějších způsobů v rámci návštěvnosti webu.
Pokud uživatele něco zajímá, něco potřebuje, hledá, napíše do vyhledávače slovo či slovní spojení. Na základě toho je mu poskytnuta nabídka, ze které si vybere. Zvolí samozřejmě navštívení webu uvedeného mezi prvními odkazy. Návštěvnost z vyhledávačů má na globální návštěvnosti takřka nejvyšší podíl.